måndag 5 oktober 2009

What a day!

I morse när jag kom till jobbet efter en, i och för sig, lugn och harmonisk morgon (bortsett från håret vilket förmodligen orsakade alltihop) kändes något fullkomligt fel. Jag inser då, med fullständig fasa, det faktum att jag gått till jobbet utan BH!!!! Ja, men föreställ er något så gruvligt vidrigt. Jag har knappt kunnat koncentrera mig på något vettigt på hela dagen. Som tur var, var jag rekorderligt klädd i både t-shirt och skjorta så fadäsen syntes nog inte om man inte har stort intresse för mina tuttar och det tror jag knappast är fallet på mitt arbete där det främst finns kvinnor och barn. Men det kändes. Jösses vad en t-shirt kan skava. Inte kunde jag lämna mina 23 små vildbasar och sticka hem och klä på mig heller. Det var bara att stå ut, även om jag beklagade mig för mina stackars kollegor så fort tillfälle gavs. Väl hemma tog jag genast på mig en BH samtidigt som jag kröp i mysbrallorna. Underbart måste jag säga.

Jag gjorde ett litet inlägg om saken på Facebook och har aldrig fått så många kommentarer på något annat tidigare. Alla möjliga, dock enbart de av kvinnligt kön, hade något att säga om saken. De flesta visade dock stort medlidande även om någon skrattade så hon tappade andan. Nåja jag kan väl bjuda på det. Allt måste ha varit hårets fel, nämligen.

I går var jag till Fjugesta för att bevittna Väst Side Ståry för andra gången (såg ett genrep förra sommaren) vilket var utomordentligt trevligt och kul. Men innan avfärden så ägnade jag mig åt experimentet att locka mitt hår. Det blev i alla fall lite fluffigare och fick duga. I morse var det fortfarande skapligt lockigt men jag fick inte till det så värst bra. Efter en stund hade jag fått dit en sjal runt skallen och var skapligt nöjd. Då hade jag givetvis inte tagit på mig tröjan och det var ett fasligt schå att få den över huvudet och behålla frisyren och därför glömde jag BH:n. Det är den enda förklaring jag kan komma på. Men som någon påpekade så är jag mer än lovligt förvirrad men jag vägrar att gräva ner mig i ett analyserande av den saken.

3 kommentarer:

  1. Haha! Vilken kul grej. I mitt fall skulle det bli ett skräckscenario. Tror jag måste lägga en en akutbh i skivbordslådan ifall även jag får hjärnsläpp någon morgon.

    SvaraRadera
  2. De här kommentarsbekräftelseorden är rätt märkliga. Har noterat att de ganska ofta har någon form av anknytning till innehållet i blogginlägget, även fast de kan vara lite knepigt stavade.
    I min nyss lagda kommentar kom ordet bright upp. Är blogger ironisk nu också? :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid en bh i väskan, så där bara för säkerhets skull.

    SvaraRadera