lördag 24 oktober 2009

Nu startar vi repen till Hackat & Malet

Första träffen idag och sedan repar vi alla söndagar hela november för att sedan pausa lite och köra igång i januari. Hackat & Malet heter krogshowen som har premiär på Rosendal 1 april. Vi kör hela påskhelgen och helgen efter. Kolla gärna vår hemsida http://www.kraxkompaniet.se/. Vi har ett par tillskott i gänget; Lasse och Ulrika. Lasse tänker även engagera sig i marknadsföringen och som den iller han är kommer inte en människa i Kumla med omnejd att missa vår show. Hans fru både sjunger och spelar fiol så det blir nog bra på alla sätt. Annars är vi ungefär samma gamla vanliga gäng och krogrevyshowen blir i fyra akter med en trerättersmeny till. Vi serverar såklart, vi börjar bli riktigt bra på det nu. Det ska bli sjukt kul att komma igång. Jag känner verkligen att jag behöver lite skratt och glam i höstmörkret. Bara att få sjunga gör att livet känns lättare. Då menar jag att sjunga med och för andra (för mig själv i bilen räknas inte på samma vis).

Nu ska jag kasta i mig något ätbart och bege mig till kamrat R som fyller år. Där skulle det vankas fika så det är väl bäst att man tar något annat före. Grattis, grattis i alla fall.
I kväll måste alla Kraxare även titta lite på Dansbandskampen efersom Krax förre trummis Micke Norsten är med i Sannex. Här ovan syns ryggen på honom, jag hade tyvärr ingen bättre bild i den här datorn men det är en rasande söt gosse det kan jag lova. Han charmar dessutom varenda en av kvinnligt kön mellan 0 och 100 bara så ni vet. Körslaget får man väl se på webben alternativt sappa emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar