söndag 18 oktober 2009

Eld i baken snart revyrepstart!

Jo nu börjar det brinna lite. Jag har ägnat dagen hittills åt att ta fram revynummer och sammanställa allt jag fått av Kraxmedlemmar på mailen. Nu kliar jag mig i huvudet om jag ska översätta Bed of Roses till en svensk version eller om vi ska ha den i original Jag blir lite konfys över innehållet, men den handlar väl om en otrogen karl som är långt hemifrån och jag blir inte klok på om han colat av eller ej och det passar inte riktigt i tanken jag har. Sen kommer jag bara ihåg refrängens melodi och så blir jag förvirrad över hur många stavelser man får in på varje line i verserna. Rackarns jag måste väl "You tuba". Ni ser vilka problem man kan ha, alltså! Men först är det läge för en hundpromenad innan det fina vädret tar slut. Nån som vill hänga med? Ring för tusan, NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar