måndag 19 oktober 2009

En ny följare - rekommenderar ett besök

Ha ha jag har fått en ny följare och det är Jenny. Än så länge bara ett inlägg men känner jag henne rätt så blir det fler och roliga, briljanta sådana. Så där raring, nu har jag lagt ribban högt åt dig. Men du gillar ju utmaningar! Kom ihåg alla att det var min förtjänst att en ny blogg kom ut i cyberspace.

Liten kvällsstory:
Frk T vaknar och hojtar. "Mamma jag är så kissnödig". Jag svarar: "kom ner då". Ingen kommer men det dundrar lite. Börjar bli stressad eftersom där inte finns någon toa och heller ingen "reservpotta" för tillfället. Efter en stunds hojtande från mig hörs ett: "redan klar". Hjälp, var har hon kissat? Inget svar på skrikande frågor och jag kutar upp för trappan. Ungen ligger i sängen och har somnat om vilket medför okontaktbarhet. Stirrar vilt omkring mig och upptäcker den blå, nya hinken som stod i rummet eftersom Frk T en kväll mådde lite illa och ville ha den som reserv. Den hade tjänstgjort som toa. Tack och lov att hon inte tog papperskorgen (inte tät precis) eller något ännu olämpligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar