tisdag 20 oktober 2009

Gapskratt

Känner mig ganska deppad och inte minst slutkörd. Trött som ett smärre vrak och hur jag ska orka en Ålandstripp söndag till måndag med jobbet är en gåta, men det går väl. Gjorde mig till och gjorde Frk T lycklig genom att göra klyftpotatis (egengjord) i ugnen. Fick en massa bakplåtspapper (trodde jag iaf) av pappa i helgen som visade sig vara något annat för alla potatisklyftorna fastnade och fick spättas bort och några knaprade jag i mig med papper på. Undrar om det här är rätt sinnesstämning att skriva en låttext i? En med svart humor med tragisk text och klämkäck melodi? Nja men risken är stor att det aldrig blir någon melodi eftersom melodimakare håller sig undan allt som oftast. Men, men mitt i detta "elände" hittade jag ett klipp på Facebook och jag skrattade så tårarna nästan rann. The Ultimate Waterbed hette det, jag lyckades inte länka men det går att googla. Hur kul som helst så tack för det livsförlängande skrattet, precis vad jag behövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar