lördag 3 oktober 2009

Nu är jag i alla fall beredd..

..på vinter, även om jag hatar eländet (förutom julen, den gillar jag särskilt pyntet). Alla 30 pelargonerna är inne, änglatrumpeten och den kolossala avokadon likaså. Alltså, planetera inte en avokadokärna, den växer som tusan och den har nu inte långt till taket här inne. Men jag borde fattat detta eftersom avokado faktiskt är ett träd. Vi får väl se hur länge den står ut inomhus, förra vintern fick den stå i fönstret men det är omöjligt nu. Det är ett hästjobb att ta in alla dessa blommor och ändå känns det som om jag har mindre av dom än jag brukar ha. I alla fall har jag fått in dom på bättre ställen i år. Men pelargonerna måste tuktas och klippas ner, de flesta blommor har jag obarmhärtigt tagit bort. Komposthögen är färggrann och fin och påminner om sommaren. Det är rätt sorgligt faktiskt.

Efter denna arbetssamma bedrift åt jag lite rester (fantastiska sådana eftersom R lagade mat här igår) och drog på mig regnmundering och gick till skogen. Inte roligt alls men nödvändigt eftersom jag är hundägare. Hunden är trimmad (nåja friserad med sax snarare) och jag själv har duschat. Det sistnämnda höll dock på att sluta illa, eller tvåligt och rött i alla fall. Vattnet tog nämligen slut mitt under duschandet. Jag märkte att det började minska och sköljde mig i panik, dock inte håret som var fullt av röd inpackning. Ringde in till grannen med vattnet droppandes om kalufsen och han gick snällt ut i spöregnet och kopplade slang mellan deras brunn och min vattenpump. Håret är nu ursköljt och torkat och lugnet har lagt sig. Frågan är nu vad jag ska ta mig för i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar