lördag 10 oktober 2009

Ha 17 stycken har läst!

Sen sist jag kollade, häftigt. Misstänker dock att den där räknaren kommer få mig lite nojig så det gäller nog att koppla bort den tanken. Vad har hänt i dag då? Inget särskilt men gårdagskvällen tillbringades i arbetskamraternas sällskap och 2200 andra tjejers. Vi var först och käkade på O´Learys och sen gick vi för att kolla på Stenmarch och grabbarna. Det gjorde alltså 2200 brudar till ungefär. Kollegorna K, A och jag rev av en Roxettelåt i kareoken innan showen startade. Det var skapligt drag på grabbarna och Tornving är rolig och Stenmarck söt och en duktig rockare (han borde sjunga mer rock). Andreas Jonsson gör bra låtar och sjunger dom bra, men inte är han typen jag drömmer om precis. Den starke Magnus från Let´s Dance var också med på ett hörn, men inte heller det är min pryl. BygglovsMatte däremot, jodå, men vad han gjorde vete tusan, jag såg honom bara när de kom in och tackade för sig. Obegripligt för jag var koncentrerad och kollade hela showen. Vi stod i trappan och såg bra även om det blev en bit ifrån. Vinpriset vill jag knappt ens nämna för ni kommer inte tro mig. 70 spänn för ett litet plastvinglas visserligen välfyllt men vad fan!!!! Det blev bara ett glas kan jag meddela. Tur vi köpte ett jättegott vin på restaurangen innan. Gul svans fast in english, rekommenderas! Träffade E (barndoms- och ungdomspolare) när vi skulle gå och det var kul.

När jag skulle hämta jackan fick jag se min svåger innanför garderobsdisken. Rynninges fotbollsfolk hade uppdraget att sköta garderoben och det verkar ju som ett helt ok uppdrag. Hänga in kläder och kolla showen och lämna ut kläder!... jag erbjöd mig genast att hjälpa till på Winnerbäck, Melodifestivalen och annat kul jag kunde komma på. Detta trots att jag hatar fotboll. Stackars R fick lyssna på kvällens match i radion och Facebooka samtidig eftersom jag och ungarna föredrog körslaget. Reprisen av Här är ditt liv med Sven Wolter ska jag också försöka pricka in. Men jag lyckades se Lena Ph åla runt honom i en reklampaus. Fotbollen brydde mig föga, men jag fick givetvis vetskapen om förlusten. Synd om alla er som bryr er om saken. Jag gör mitt bästa för att hysa medkänsla.

Annars har vi återupplivat barndomsminnen genom att besöka gamla Gyllene Drotten som numera är Kinamuren. Inte riktigt samma sak men lokalen är fortfarande lika mysig. Har dock lär mig att det är att totalt kasta pengarna (R:s sådana dessvärre) i sjön att ge Frk T kinamat. Hon fick "fyla små lättel" samt "flitelad banan och glass" och åt i huvudsak torrt ris, några räkchips samt glassen. Frk L åt inte så värst mycket hon heller och friterad banan gick inte alls hem så R höll sen på att storkna efter att ha glufsat i sig 5 friterade bananer!

Hade nästan tänkt hoppa skrivandet i kväll pga trötthet men vadå, när så många varit inne kunde jag bara inte svika. Godnattkramar på er!

3 kommentarer:

  1. Missade du byggMatte i showen? Han var ju det snyggste inslaget med barnbilstolarna...det var föresten den städpatrullen på senen som jag tyckte var trevlig;)

    SvaraRadera
  2. Aha var det han som kom med dom. Tack för upplysningen, visst såg jag det. Vi stod i trappan så det var lite långt ifrån. Tittade ändå mest på scenen trots att skärmarna fanns. Snyggare ljus på scen än på skärmarna.

    SvaraRadera
  3. Det är svårt att tro att det finns folk som inte kollar landskamper i fotboll. När vi åkte till Kungsör i lördagskväll mötte vi knappt en bil på motorvägen.

    SvaraRadera