onsdag 14 oktober 2009

Sömnbrist vad dom än säger...

Vaknade klockan 04.00 i morse av en obehaglig dröm om en veterinär som var pedofil eller något sådant. Vaknade när jag jagade ut vederbörande ur pappas hus genom att slå honom gul och blå med ett uppslagverk. Det låter festligt men det var det inte! Kunde inte släppa eländet så det var bara att ta upp deckaren från golvet och läsa en stund. Klockan skulle ringa 05.25 men ställdes om till 05.50, det hjälpte inte alls. Jag somnade inte om och tio i sex steg jag upp. Nu är jag krossad.
Satt och nickade till på Frk T:s fiolorkester. De spelar jättefint men de är ju ganska många så det är bra jobbat att nästan somna. Skoldagen var också lite rörig men det höll mig i alla fall vaken. Sömnforskaren sa att det räcker att ta igen djupsömn och jag hoppas verkligen kommande natt erbjuder sådan. Klockan är snart 19 undrar om det är smart att lägga sig om en kvart eller så? Ops Frk T vill visst ha något att äta.... "Håll dig vaken, håll dig vaken, håll dig vaken" kan detta funka som affirmation (om det nu var så det hette att önska sig och tänka sig till rätt saker).

1 kommentar:

  1. Jaha, det ska en pedagog till att banka livet ur folk med uppslagsverk.

    Själv höll jag på att få Sveriges Trafiklagstiftning i skallen av en jurist på verket.

    Man väljer sina vapen ...

    SvaraRadera