torsdag 1 oktober 2009

En fett bra dag...

för att använda ett av mina elevers uttryck. Men skoldagen var faktiskt fett bra, detta efter en hård start på veckan som inte var fullt lika bra. Efter lov är det ofta pratigare och allmänt rörigt men idag blev det bättre. Mina elever var exemplariska på idrotten och ställde t.o.m. rätt hela skolans dojjor nere i entrén i ett ryck av ordningssamhet. De lyssnade på Tordyveln flyger i skymningen (för övrigt världens bästa mellanstadiehögläsningsbok) som små ljus. De ritade tjusiga Vikingabilder på bilden sist på eftermiddagen. Härligt!

Men jag måste ändå ha blivit "sjukt" trött i skallen för kvällen blev totalt förvirrad. Frk T skulle ha med sig Lilla h hem och jag skulle hämta dom vid ishallen eftersom de var där och åkte skridskor med fritids. Det hade jag totalt glömt då jag stövlade in på fritids. Personalen tittade på mig och sa "men Susanne dom åker ju skridskor" varpå jag rusade ut och körde som en galning till rätt ställe. Jag fick faktiskt rätt ungar med mig hem och lagade hamburgare åt dom gjorde jag också. Sen blev det en snabbprommis med Pizza och in med alla i bilen och avfärd mot dansen kl. 18.30, trodde jag. När vi kom fram tittade E lite undrande och jag tyckte det var märkligt att inga ungar var i danssalen. "Men har du inte en grupp före denna" kom det från mig. "Nej det här är ju första" svarade E. "Ja men du har väl en klockan sex". "Öhhh klockan är sex, eller är hon inte det, har man ställt om tiden" kom det desperat från E. Varpå jag står där som en idiot och har åkt dit en timme för tidigt! Fick tillbringa en timme i korridoren med att prata med A (en annan mamma som var där med barn till rätt grupp), ungarna körde två grupper (med lite vila emellan). Ibland undrar man ju över sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar