torsdag 15 oktober 2009

Drömlöst men trött ändå

Inga halvt ihjälslagna veterinärpedofiler denna natt. Frk Lugn anser att man väljer sina vapen i ett inlägg, kul! Att slå någon med ett uppslagsverk är säkert typiskt pedagogiskt. Han dog i alla fall upplyst eller något sådant. Denna morgon ägnades istället åt att torka spyor, inte egna eller Frk T:s utan hundens. Pizza lade ett antal pizzor från femtiden eller så. Nu var jag dock så trött att jag somnade mellan varven. Misstänker att köttgrytan med pepparsåsen hon fick av Frk T kanske var väl stark. Frk T åt inte upp maten utan mådde också illa men det var falskt alarm. Nu kanske vän av ordning undrar vad jag lagar för jäkla mat men själv åt jag med god aptit och mådde inte minsta dåligt. Allt var dessutom helt nyinköpt, så det så.

Jobbdagen har ägnats åt ordspråk och annat smått och gott. Att man inte ska kasta sten i glashus är mina elever väl bevandrade i eftersom jag använder detta talesätt titt som tätt. Men jag skrev upp alla jag kom på och några till på tavlan. Sedan valde ungarna var sitt och ritade något som passade till på bildlektionen. Annars har jag just nu fullt upp med att skriva omdömen och förbereda utvecklingssamtal. Värsta tiden har startat. Måste dock tillstå att jag är nöjd med de nya omdömesblanketterna där man åtminstone skriver alla ämnen på samma blankett efter varandra. Det är extra bra när man jobbar som jag och har i princip alla ämnen. Antar att man ser olika på saken. Frk T fick samma lunta blanketter som förra terminen, eller inte samma så klart men likadana.

Nu är det dans om en stund och denna vecka kollar jag in klockan så jag slipper vänta en timme på att de ska börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar