tisdag 27 oktober 2009

Fri vecka!

Härligt med lite ledighet nu! Även om jag kanske tar en sväng till jobbet i morgon eller på torsdag så är det av fri städaskrivbordsvilja, jag måste inte. Dagen har tillbringats på Skogstorp och Skoltorget. Det var faktiskt ganska bra om än lite korta föreläsningar. Fick också lite info om de nya kursplanerna som håller på att tas fram. Det är inte alls bestämt ännu att nationella proven i femman ska flyttas till sexan (men jag hoppas), aldrig får man vara riktigt glad :)

Sedan har jag varit på mitt livs första mammografi. Det är en fin förmån att de håller koll på en och förhoppningsvis hittar eventuella förändringar i tid. Jag var inte speciellt orolig även om en del sagt att det gör sjukt ont. Så farligt var det inte alls. Visst, skönt kan man inte kalla det, men det gjorde inte så särskilt ont heller. Värre har jag varit med om. Marsch iväg med er ni som inte törs.

Nu väntar och längtar jag efter att Frk T ska komma hem. Färjan borde vara i hamn nu och jag kan väl vänta henne hem framåt tio-elva ungefär. Hon har ringt så många gånger på sin mobil att pengarna tagit slut så lite har hon nog längtat efter mig också.

I morgon ska jag få träffa Henric och det nycker min nacke ska bli grymt underbart, bara så ni vet. Sedan behöver jag göra ett besök hos min goda vän L också hon är nämligen en lysande massör. Jag är stel och spänd som en stålfjäder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar