tisdag 6 oktober 2009

Ny dag och nya äventyr...

eller brist på sådana. Denna dag kom jag i alla fall till jobbet ordentligt klädd. Där avlöpte dagen ungefär som den brukar en tisdag. Stackars Pizza fick en lång ensam dag eftersom grannen E praktiserar så hon kan inte promenera min hund. I morgon får hon åka på dagis till C för två så trista dagar på raken vill ingen hund ha. Som tröst fick hon både en skogspromenad och leka med gode vännen Casper som kom och hälsade på. Frk T, Lilla och Stora H har börjat på I:s Trollteater i kväll och var fulla av entusiasm vid hämtningen. Maj och augusti kommande år är härmed fullbokade. Insåg att min mammaroll vuxit betydligt i denna uppföljning så jag får väl snart läsa in lite repliker. En krogshow emellan bara. Kul att I och C från Krax också ska vara med i Trollteatern. De fick bli sådana där "eleka" kommunpolitiker eller om de ska föreställa tjänstemän? Vilket, är något oklart i manuset och det kan nog kvitta att veta, roliga namn har de i alla fall. Nu får det bli lite tv-soffa för jag känner mig ganska trött och kanske också lite småsnorig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar