fredag 9 oktober 2009

Fredspriset

Barack Obama, jösses det kändes inte väntat precis. Att en rumänsk dam som man aldrig läst något vare sig om eller av (även om hon mycket väl kan vara läsvärd) är snarast väntat. Fredspriset brukar delas ut till någon som uträttat en massa bra saker. Obama har klart goda intentioner men han har knappast hunnit med något ännu. Läste lite kvällstidningsartiklar och reaktionerna var minst sagt blandade. Kanske hoppas norrmännen kunna påverka (de gillar ju det) Obama till att uträtta stordåd. Kanske kan vi hoppas på att han tar fredspriset som en blåslampa i häcken för att skapa fred i mellanöstern och få USA att skärpa till sig i klimatfrågorna. Frågan är väl snarast hur svårt det blir. Lite märkligt känns det trots allt. Hoppas dock att blåslampan funkar.

Är just nu rätt led på min aptrötta Frk T som gastar oavbrutet från övervåningen. Hon håller på att blogga ! och kan inte riktigt själv och hennes sätt att be om hjälp finner en del övrigt att önska. "Mamma buhuuu hur får man en smilies?" Förklaringen att jag inte vet, men kör ett kolon och en parentes :) går inte helt hem. "Det blir ju ingen smilies buhuuuu." "Nähä men jag kan faktiskt inte." "Buhuuu men det visste väl inte jag." Varför kan inte trötta ungar gå och vila en stund så de blir pigga och glada sen? Själv ska jag helst vara på ett strålande partyhumör om ett par timmar. Då blir jag hämtad av snäll jobbarkompis för färd mot O´Learys och sen Ladies Night. Just nu känns partyhumöret en bit bort. Fast nu har det varit tyst i flera minuter, hoppas, hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar