onsdag 21 oktober 2009

Duktiga jag!

Nu har jag gjort något jag hatar, nämligen att slösa pengar på bilskrället. Nu har den kostat över 3000 senaste månaden. Kamrat M ordnade superfina begagnade vinterdäck (efter att jag fick punka och upptäckte hur slitna bakdäcken var, som ni kanske minns) för 2000. Men de på däckfirman påpekade strängt att jag minsann var tvungen att fixa hjulinställningen för annars skulle de här fina däcken också vara ett minne blott.

Således begav jag mig till Hydro och bokade tid, jag var inte den enda personen i Kumla som haft samma tanke så jag fick vänta ett par veckor. Killen som bokade in mig var ovanligt söt så det kändes inte helt oangenämt att åka dit i dag, lämna bilskrället och gå tillbaka till jobbet (jag hade planeringstid). Klockan fyra fick jag hämta den och kollega M släppte av mig så jag slapp gå en gång till i det råkalla vädret. Den söte jobbade fortfarande, men en annan av mer gubbliknande karaktär, meddelade mig hur nödvändigt detta varit. Framhjulen var fel på 1,5 mm (det lät ju skitlite men var tydligen mycket), bakhjulen var hela 4 mm fel och det var tydligen ohyggligt dåligt. Undrar om jag fattade det där med mm rätt, cm eller dm hade låtit mer rimligt men vad vet jag? Nåja att det var kass bak hade jag sett med egna ögon eftersom sommardäcken var totalt snedslitna. Nu känns det kanonbra även om jag fick punga ut med 1100 till. De bytte givetvis mitt trasiga halvljus också.

Nu är bara frågan den vad jag ska göra mig för ärenden till Hydro? Man kan numera bara tanka och betala i automaten morrrr. Dessutom lyckades jag inte se om han hade ring på vänserhanden. Jag är numera allergisk mot karlar med ring. Alla jag kan tänka mig har antingen det eller så bor de i lappträsk vilket är mäkta irriterande. Den här hade säkert ring för han såg definitivt sån ut.

Rackarns, nu sa Arga Snickarn mycket tydligt att; bor man på landet så måste man ha dragkrok på bilen! För man måste kunna frakta saker på kärra, så det så. Järnspikar jag har inte råd med ett drag också.

Föresten har jag passerat 300 läsare! Nice.

1 kommentar:

  1. Jag tror han har en osynlig ring. Om jag tänker på samme bilmekare.

    SvaraRadera