måndag 28 december 2009

Väldigt ledig

och lite rastlös, så kan väl en sån här dag sammanfattas. Frk T har valt att vara kvar hos sin pappa ända till på fredag och helt plötsligt finns massor av tid. Jag borde förstås gjort en massa nyttiga saker i dag, som att sortera jättehögen med papper eller bytt lakan i sängen eller så men det gjorde jag naturligtvis inte. Jag satt på Facebook när en fikamöjlighet dök upp och så det blev det. Rätt skönt det också, för det har jag sällan tid till. Efter att ha suttit fast i snödrivorna och blivit bortputtad av vänliga själar så tog jag en tur till Marieberg för att byta Frk T:s julklappsjacka som var för liten. Naturligtvis fanns ingen större sådan så det fick bli en tröja till mig för pengarna och en annan jacka (dyrare såklart) till Frk T i en annan butik. Nåja jag fick en tröja och det var ju bra.

Kvällen har jag tillbringat framför burken. Kamrat R och jag "hyrde" via Telia, Göta Kanal 2 eftersom det inte var så mycket annat att kolla på. Alla ska väl se den tredje filmen nu och om andan faller på kanske jag gör detsamma (då bör man väl ha sett tvåan). Lättsamt skräp kan man väl kalla dom filmerna, men det är kul med kändisparaden och dessa filmer har givit en och annan odödlig kommentar som "nu har du skitit i det blå skåpet" till exempel. Jag är verkligen ingen filmmänniska och det jag tittar på är främst lättsamma kommedier och engelska deckare (kan knappast räknas som film). Det händer ganska ofta att folk pratar om filmer jag bara känner till namnet på och kanske sett nån recension av eller så, men jag vet just inte ett dugg. Undrar om jag ska slänga i en Morden i Midsomer-dvd nu eller zappa runt en stund. Fortfarande känner jag mig rastlös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar