lördag 26 december 2009

Trött morgon och ganska insnöad

Det kan ju betyda fler än en sak men faktum är att snön ligger tjock därute. Pizza är hos bästa C och leker med bumbibjörnarna (nåja hon flyr valparna och gömmer sig i vardagsrummet), så jag slipper gå ut på hundpromenad.

Gårdagskvällen blev mycket trevlig. Ett tjejgäng som inte varit ute tillsammans förr samlades i Krax lokal och förfestade lite innan vi begav oss till Kumlas metropol Stationshotellet. Tänk vad trevlig det kan bli när folk som bara känner varandra till utseende och namn (eller inte ens det) träffas. Eldståhls spelade på hotellet och självklart var vi då på plats. Kamrat R anslöt också som egenvald chaufför efter sitt julfirande med barnen. Det var tur att han valde att plocka ur sin bil istället för att ta min, med tanke på vädret. Han visste att han skulle åka Kumlas landsbygd runt och lämna av folk på nattkröken. Tur att man var lite på lyset för annars hade jag nog varit livrädd på den turen ut till Hardemo. Snön låg i tjocka sjok på vägen med Audin borrade sig lätt igenom. Frk T:s extramamma lyckades tappa både visa- och körkort i bilen som nu är upphittade, låt oss säga att det var i ren skräck när snön yrde kring bilen. På radion har det vimlat av varningar om oframkomlighet så alla som inte måste ut gör klokt i att stanna hemma.

Kamrat R begav sig ut på mellandagsrean, något jag vägrar befatta mig med, och senare ska vi ut till Rosendal om det går att ta sig dit. Får nog ringa B och kolla för även Audin har väl sina begränsningar. Men vi kanske kan låna K.s traktor *fnissar*. God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar