söndag 20 december 2009

Sköna söndag

Det är inte så ofta det känns så men den här dagen har liksom bara flutit på förutom en inställd glöggstund och en ersättande förvirrad kort shoppingtur i Kumla förstås. Vaknade utan telefonväckning i dag. Frk T fick nåt sorts tokryck och stegade upp klockan sju medan jag sussade vidare. Kamrat R åkte i väg på ytterligare julklappsshopping och eftersom jag inbillar mig att jag är klar (panikklapparna har inte dykt upp i min skalle ännu) stannade jag hemma och passade barnen. De var i och för sig ovanligt galna och hoppetossiga över sina nya rosa telefoner. Hela dagen har de knappat på dessa tingestar, bytit bakgrund femioelva gånger liksom ringsignaler. De har filmat varandra, hunden, katten, inredningen och allt de kunnat komma på och till detta lagt dramatiska berättarröster. Nåja jag stängde av öronen och städade lite i godan ro. Till vissa vänners förtret var jag inte heller på Facebook så helt plötsligt ringde en jobbarkompis. Tja sånt händer fortfarande ibland, så ni vet.

När Kamrat R återkom med panik i blicken efter uträttat förvärv gjorde jag mig redo för glögg och Studiefrämjandearbete men det blev inställt. Där stod jag redo att ge mig ut i vintervädret och visste inte riktigt vad jag skulle ta mig för tills jag kom på att jag glömt mina elever. Jösses jag skulle ju fixa något smaskens till i morgon eftersom de inte fick någon efterrätt till Nobelmiddagen! Rackarns tänkte jag för klockan var ganska mycket. Tre affärer hann jag besöka innan godis, glass och kort till änglarna var inhandlade. Nu är detta samt film nedpackade och om högre makter är med mig i morgon låter jag också bli att glömma glassen i frysen.

Nu har lugnet lagt sig här, Frk T sover (hon blev ju trött eftersom hon var uppe i ottan), inte ens tv:n är på. Undrar om jag ska värma lite glögg i min ensamhet istället för den missade?

Ps. För er som undrar över gårdagens stjärnförsäljare kan jag upplysa om att jag haft Telenor-abonemang rätt länge så 94 kronor fick jag betala för kalaset och månadskostnaden blir väl nån 50-lapp dyrare än förut.

1 kommentar:

  1. Det var väl nåt i luften i morse. Nåt som får får normala sjusovare som Trk T och mig att vakna i svinottan. 6.30 var jag uppe och hoppade. Helt i onödan.

    SvaraRadera