torsdag 17 december 2009

Fryser

Bistert! Så kan nog denna dag sammanfattas hittills. För att börja lite positivt så var gårdagen bra på jobbet, trots detta var jag för trött för bloggeri i går kväll, sorry. Men denna dag började frostigare, det blåste nämligen smådjävlar på morgonpromenaden fem i sex i morse. Fy bövelen, man undrar liksom vad man tänkte på den där sommardagen man gjorde valet att bli hundägare? Inte var det bister vinter i alla fall. På jobbet flöt förmiddagen på bra och eftermiddagen var lagom jäklig (läs ganska vidrig) och det är tur jag har så många bra och kloka elever som lättar upp det som är mindre bra.

Snart ska jag bege mig till Lerbäcks teater och kolla på årets mordhistoria. Där är alltid trevligt så jag förväntar mig en magnifik avslutning på dagen. Jag måste snart göra mig i ordning men här är iskallt. Som vanligt är jag idiotiskt snål och vägrar sätta på cirkulationspumpen. Luftvärmepumpen får räcka och det innebär att det är mellan 16-18 grader i större delen av huset och 24 i hallen där pumpeländet sitter. Jag har helt enkelt för mycket väggar! Nu är väl vissa av dom bärande och kanske blir hyresvärden lite sur om jag tar yxan och börjar hugga ner dem som är i vägen för den goda värmen. Han blir nog sur trots att jag gav hans frusna får lite hö förut. Min snålhet (jag är annars alltför frikostig) beror främst på att Enkla Elbolaget och EON skinnade mig på 11 000 i januari månad och det vill jag inte vara med om en gång till. Således sitter jag nu här och fryser och dricker het glögg ur en termosmugg och väntar på att klockan ska gå så jag blir tvingad att göra mig klar i ett rasande tempo (typ som vanligt när jag är sen) för då hinner jag liksom inte frysa. Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar