måndag 14 december 2009

Mår sådär

Stressen börjar ta ut sin rätt. När jag blir stressad så blir jag fysiskt sjuk på alla möjliga sätt. Just nu härjar magkatarr och ledvärk och dessa krämpor slåss om uppmärksamheten. Det är mäkta irriterande eftersom jag har massor jag vill göra. Julsakerna är fortfarande inte på plats allihop och disken hopar sig men händerna värker och jag orkar inte lyfta tyngre saker. Fy vale så trist det är. Det gör mig lite rädd också som jag nämnde igår. Det är klart att jag borde ta det lugnt men jag måste ju gå till jobbet.

Där är det vidrigt värre just nu, fullt av oro för kommunens neddragningar och ungarna är lovtrötta. Vi behöver alla jullov nu kan man lugnt säga. Just nu känns det som att inga åtgärder hjälper mot vissa problem i skolan och man känner sig ibland lite maktlös i klassrummet när man är ensam. Jag har fantastiska kollegor och får mycket hjälp men vi är alla överhopade med arbete och trötta som sagt. Måtte våra politiker ta sitt förnuft tillfånga och inse att vi faktiskt inte klarar mer neddragningar. Annars får jag väl börja fundera på om jag ska tota ihop ett nytt teaterprojekt och söka pengar från Allmänna arvsfonden, jag vill inte förstöra min hälsa på detta jobb för det är det inte värt hur kul det än är när det fungerar som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar