onsdag 9 december 2009

Oväntat och väntat

Denna onsdag kan nog kallas ganska bra eller ganska dålig beroende på hur man ser på saken. I skolan blev fel ungar osams. Ett par hade en riktigt usel dag på alla sätt och vis. En ledsen tjej i knät och samtidigt hjälpa ett gäng andra med multiplikationstal var dagens bedrift, så kan lärarjobbet se ut ibland. Bomben om vem de ska dansa med i morgon (vi har Nobelfest med vals) togs väl emot med både sura och glada miner. Gympaläraren R hade dessutom skrämt upp dem med att påstå att de ska dansa runt i en kvart, varpå jag började skratta. Undrar hur många låtar han har fixat? Om jag fattat allt korrekt, ny som jag är, så ska tre klasser skrida ner för trappan till "Blå hallen" och valsa en stund och allt ska ta en kvart. Inför denna festliga tilldragelse har jag försett kollegorna med Kraxklänningar i värsta silverlamén, vi vill inte vara sämre än ungarna.

Efter jobbet begav jag mig till Hårmetropolen för frisering inför morgondagen, vad gör man inte.... Nåja det skulle nog gjorts ändå. Nu luktar jag som en kemisk fabrik och ser ut som en röd krulltott. Permanenten känns kanonbra även om de första dagarna är rätt pestiga. Man får en chock varje gång man tittar sig i spegeln. Hos frisören blev jag uppringd av en oväntad person vilket resulterade i en snabbfika/glögg innan Frk T med kamrater skulle hämtas vid Skogstorp. Jag hade gärna haft mer tid till det men kamrat I hade sagt att de skulle hämtas 18.30 så jag stressade iväg för att inte komma sent. Så kan det gå, kl. 19.00 kom de ut. En hjälpsam mamma upplyste om att de slutar kvart i men aldrig kommer ut före sju.

Tror ni inte på tusan att ungen lånat innebandyprylar och var med i det vidriga spelet. Jo men visst, och nu har tjatet börjat. "Jag vill ha Pumaskor, klubba, en blå overall, innebandykläder och blåa strumpor". Mamma morrar och föreslår att hon önska sig detta av sin pappa samt upplysa honom om vad han ska göra på helgerna framöver, dvs gå på innebandymatcher. Risken finns också att de vill att man ska sälja fika och annat vid dylika tillställningar. Jag vill inte!!!!! men säg det inte till Frk T, jag försöker vara positiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar