onsdag 30 december 2009

Fryser häcken av mig!

Gör jag inte längre för jag har satt på mig termobrallor. Jo då, jag befinner mig inomhus men det hjälper liksom inte riktigt. I natt när jag satt och kollade på tv och hoppade över till datorn vid reklampauserna så blåste luftvärmepumpen mest kall luft. Hm vad gör man, stänger man av den eller ska den få gå? På Facebook fick jag rådet att låta den gå men i morse (läs förmiddagen) så hade en annan fb-vän kollat med en reparatör och man ska tydligen stänga av den när det är för kallt. Sagt och gjort nu är den avstängd, 15 grader var det inne när så skedde, mysigt värre.

Nu har jag ökat på elvärmen, dragit upp elementen men inte gör det mycket nytta mer än att elmätaren snurrar som fan. Jaha, mer idéer tänkte jag då???? Hm mer gardiner, varma gardiner kanske, har jag sådana? Jodå med lite fantasi så, nu hänger dubbla i köket, inte supersnyggt kanske, men de är blårutiga båda två i alla fall. Långa och skapligt tjocka gardiner kom upp i en hast på övervåningen. Handdukar i fönstren mot draget och ett ruskigt fult och ostruket draperi för ytterdörren. Jag kanske har fått upp värmen någon grad i alla fall för näsan är inte längre iskall men jag behåller termobrallorna på, det känner jag.

Lite annat. I går kväll trotsade vi (fyra stycken kraxare) kylan och styrde kosan mot Karlskoga för att se Görsköjs genrep. Det är alltid trevligt att gå på revy, massor av Lekebergare var där också och det var kul att träffa Karlskogingarna både de på scenen och de som liksom vi, tittade. En bra revy (som alltid) har de gjort såklart. Premiär har de på Nyårsafton som sig bör på en riktig nyårsrevy. Bäst var numret "Flera nyanser av brunt" som var en sång och en rejäl känga till Sverigedemokratsanhängare, läckert! Skrattade gjorde jag mest åt en sketch med fikande arbetare där gubbarna spelades av tjejerna, skitbra! Det fattades en tjej som blivit sjuk men de löste detta fantastiskt bra. De får säkert upp tempot ytterligare ett snäpp till premiären och det blir ännu bättre. Ska försöka att inte sno för mycket idéer denna gång, men kanske ska jag ringa och fråga om de gjort "brunsången" själva eller köpt den, vi kanske kan köpa in den vi också. Vi har nog inte riktigt samma publik.

I morgon ska jag summera året som gått, göra en lista på sådant som är viktigt och totalt nonsens i en salig blandning. Kvällen i morgon, ska tillbringas hos syrran som har ett varmt och skönt hus med fjärrvärme (ber till högre makter, typ tomten, att inte den fryser sönder i Örebro). I kväll funderar jag allvarligt på att åka till kraxlokalen och bada, det finns ett badkar där och om jag skurar det med Super 10 och sen tar med mig badskum och levande ljus så kan det nog bli riktigt mysigt. Kamrat R ska på date till annan ort så jag kan inte räkna med någon kulinarisk matlagning. Nåja det är honom väl unt, lycka till. Kram på er så länge.

1 kommentar:

  1. Huvva! Det låter som du bor i ett skjul. Nog drar det lite kallt vid golven här men värmen är iallafall dräglig. Alla elementen är på nu så min elmätare snurrar väl som en vinkelkap. Nåja, vi får törsta oss med att hösten var ovanligt varm. Jag har också lagt ut lite dragstopp vid dörrarna.

    SvaraRadera