lördag 5 december 2009

Min huslighet har inga gränser


Eller hur man nu ska säga? Huslighet är inte min starka sida, jag städar för att jag måste, liksom diskar och tvättar. Inser ofta att jag har alldeles för mycket kläder vilket är orsaken till att det blir så mycket tvätt. I dag har jag i alla fall varit huslig så det räcker för vi har nämligen bakat. Jag hatar att baka, för det första är det tråkigt, för det andra blir det sällan riktigt bra och för det tredje och kanske viktigaste vill jag inte äta upp det. Jag är måttligt förtjust i kaffebröd speciellt i hembakat. Jag vet att alla tycker jag är knäpp men det kan inte hjälpas. Men man offrar sig för sitt barn naturligtvis. Således har här bakats både lussebullar och pepparkakor. Köpte en lyxdeg (pepparkaksvariant) på Maxi och den var kletig som fasen och krävde massor av mjöl, trots det fick man göra dom tjocka för att få loss dom från bordet. Nåja det blev pepparkakor i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du är jätteduktig! Själv har jag köpt pepparkaksdeg och formar, men äger ingen kavel. (Kabel? höll jag på att skriva.)

    SvaraRadera
  2. Det var Håkan som skrev...

    SvaraRadera
  3. Släpp taget och låt barnen baka. Okej att du får sanera köket från deg och mjöl efteråt, men det är det värt. Alla blir nöjda. Barnen får baka, vi som inte riktigt på hugget för att göra det slipper.

    SvaraRadera
  4. Ha, här började ungarna så fint och jag tänkte sätta mig vid datorn. Då började gastandet; Degen sitter fast i bordet hjälp mig! Dessutom tröttnade de små marodörerna; nej nu orkar jag inte baka mer. Ops så kilade de in till tv.n. Vem fick baka klart?

    SvaraRadera