fredag 18 december 2009

Thank God it`s Friday

Skönt! Fredagen var bra på jobbet får jag ändå säga, trots att jullovet närmar sig med stormsteg. I dag fick två kollegor sticka iväg för att vara med på två rektorsintervjuer men vi får veta något tidigast på onsdag. Det ska bli spännande att se vad som händer på skolan med en ny chef. Hoppas det är någon som ser klokt på saker och ting och som inför lite "nytänk" det tror jag vi alla behöver. Vår skola arbetar ganska traditionellt och många är nog lite sugna på något nytt. Nåja vi får väl se efter helgerna. Fick föresten världens finaste julgrupp av mina gullungar idag. T:s mamma kom upp med blommor till mig och min bästa fritidskollega A (hon kunde inte på måndag så vi fick "paket" för tidigt) vilket innebär att jag får njuta av denna vackra historia redan denna helg. Tack!

Kamrat R kom hit och hämtade mig innan teatern igår och hittade mig ihopkurad under en tjock filt. Jag frös så jag nästan hackade tänder. Han satte sig i soffan men kände inte hur kallt det var förrän efter en stund eftersom hallen var varm av luftvärmepumpen. När han insåg faktum (han tycker för all del alltid att det är iskallt här) ansåg han att jag helt enkelt inte var riktigt klok och gick och satte på cirkulationspumpen. Så som jag frös så orkade jag inte protestera utan fann mig i faktum. Nu är det rätt ok här inne men det retar mig att jag kommer att få betala dyrt för det.

Teatern var som vanligt bra i Lerbäck, klurigt och finurligt men denna gång gissade jag rätt på mördaren. Fast det blev naturligtvis inte jag som vann priset för det gjorde en dam på andra sidan rummet. 12 stycken av ca 100 var vi som hade rätt så det var svårt i år. Maten var ok fast förrätten smakade inte en bråkdel så gott som i fjol när de serverade världens godaste getost, den saknade jag i år.

Nu blir det fredagsmys, tror Ernst ska ha nåt juligt för sig på TV, det passar säkert mig. Då kanske jag blir inspirerad och blir klar med pyntandet nån gång.

1 kommentar:

  1. Klart du måste stödvärma lite nu i kylan! Värmepumpen funkar bara optimalt till minus 5. Trösta dig med att vi haft en rekordvarm höst så det jämnar ut sig.

    SvaraRadera