tisdag 8 december 2009

Nytt kök önskas!

I dag har kamrat R planerat om mitt kök. Eftersom han oftast lagar mat här så kan jag förstå önskemålet att förändra det minimala skrymslet. Han ritade ett IKEA kök i datorn som trots litenheten blev riktigt bra. Så nu fattas bara 21 000 kr (det är nog billigt men...) som jag inte har. Det jag har är ett för högt kylskåp så delar av köket måste liksom fixas liksom hålet bredvid spisen.

Annars har det varit en jobbkväll med öppet hus i fyran. Mina små gullungar sjöng fint och starkt (dom är ena rackare på att sjunga). De hade också bakat så det var ingen brist på kaffebröd till föräldrarna som förstås fick betala för det hela, både baka och betala, nåja sånt är livet som skolbarnsförälder. Kuligast var när ungarna hällt upp glögg åt folk, i rätt stora ölglas! M såg lite fundersam ut, A insåg att det som fanns i termosen inte skulle räcka långt när jag började skratta. M påpekade då att deras glögglas hemma var pyttesmå. Det blev till att fördela om lite.

Frk T var på rolig Trollteateravslutning där Trälige Elurt delade ut godispåsar. Alla nöjda och glada efter fullspäckad dag. Nåja Pizza hade nog önskat både mer sällskap och promenader. Tack R och E för dagens insatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar