fredag 1 januari 2010

Årets första dag

Har väl mest flutit på kan man säga. Kvällen i går tillbringade hos syster L, syster A, deras respektive och ungar samt kamrat R var med på festen. Frk T var hos sin pappa men är nu hemkommen. Vi åt god mat, hummersoppa och vitlöksbröd (som jag svängde ihop igår, vilket känns sensationellt) till förrätt. Oxfilé blev det till varmrätt och det var ljuvligt så klart och pannacotta till efterrätt (när vi väl orkade trycka i oss den). Barnen utmanade oss i Wii, vintersport och jag förlorade så klart, helt ute för räkning. Hoppade 36 meter i backhoppning jämfört med systerdottern på 9 år som klämde i med 109 m. Tror inte det där är helt min grej. Singstar däremot, det gillar jag och kan gala i micken hur länge som helst. Det gjorde vi också till sådär en fem på morgonen, efter lite prat och hundpromenad (när ingen orkade smälla raketer längre) så kom vi i säng (nåja madrass på golvet) vid 05.40. Vid 11 tog vi oss upp så det känns som att det är dags att nanna snart.

När jag kom innanför dörren hade S (Studiefrämjandechefen) ringt på telefonsvararen och han lät väldigt uppåt så jag ringde på en gång. Att han ringer på Nyårsdagen när han är ledig hör inte till vanligheterna så jag kände att det var något stort på G. Han sprudlade av bra idéer för kultur och Krax inte minst. Än så länge är detta alldeles för nytt för att avslöjas men det känns fint att han vill ha mig med och köra skutan. Detta gör att det känns som att 2010 kan komma att bli ett bra år.

Under kvällen har vi ätit tacos. Frk T och L har bråkat om platserna i soffan. Frk T och kamrat R blev osams om en konservburks tillbakaställande så att Frk T allvarligt funderade på att åka tillbaka till sin pappa. Jag får nog ta tag i det här vad det lider men jag är för trött i kväll. Förhoppningsvis gör sömn underverk för både kropp och själ denna natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar