tisdag 5 januari 2010

Snabeldraksmotion

Ett nytt ord som jag just hittade på. Kung Bore har blivit på sitt kyligaste humör igen och håller Sverige i ett järngrepp. Rackarns, vilken vinter detta är, jag misstänker att jag kommer att gå bankrutt på elräkningar men jag orkar inte tänka på det nu. Jullovet närmar sig sitt slut och även om jag är ganska rastlös är jag inte riktigt så sugen på att börja jobba som jag skulle vilja vara, men det kanske tar sig.

Någon timmes promenad med Pizza har det knappast blivit i denna -20 gradiga temperatur. Hon fryser snabbt om tassarna och börjar halta sig fram, så det har blivit några korta varianter i istället. Jag har däremot motionerat med snabeldraken i högsta hugg. Övervåningen blev inte så värst städad till jul, jag nöjde mig med att plocka undan, damma och byta sängkläder. Draken körde jag mest runt med på nedervåningen. Den har en kolossal sugförmåga min dammsugare, så tillvida att den suger sig fast i golvet, vilket gör det hela än mer arbetssamt. När jag ägnar mig åt trista saker som städning väcks min fantasi till liv och jag kom på att snabeldrakens sugförmåga kanske skulle göra sig bra i TV1000:s nattliga utbud. Eller kanske inte föresten.... En kamrat på FB undrade om jag hade datorn med mig under städningen eftersom jag gjorde hela proceduren till en följetong på Facebook. Icke sa Nicke, jag använder inte ens mobilen, men jag gör en sabla massa små pauser. Eftersom detta med städning är så trist kan man liva upp det hela med små käcka kommentarer så andra kan följa ens vedermödor.

Jag börjar allvarligt fundera över mitt förstånd och jag föstår om ni också gör så. Men jag blir säkert normal igen när jobbet börjar på torsdag och tidsbrist genast uppstår.

Frk T är inte så road av trista kompislösa dagar så hon ägnade förmiddagen (när jag tvingat henne ur bingen) åt att ringa varenda klasskompis. Till slut blev det Lilla h och hon som lekte som vanligt. Jag gick ut i god tid för att varmköra Forden i dryga 30 minuter, det var ruskigt kallt, mer än -20. Tror någon det gick att växla? Nej då, jag fick köra på tvåan ända hem till kamrat I. Där gick det att svänga runt och ställa sig lite märkligt på parkeringen så att backen inte skulle behöva användas. Men då jag kom ut efter avlämnade av en stycke unge så hade allt lossnat. Nu har det nog dessvärre frusit fast igen och barnet får tillbringa natten hos kompisen.

I morgon ska det flyttas hela dagen. Syster A ska nu flytta in i vårt gamla föräldrahem. Visserligen är där omgjort, men i alla fall, det skulle kännas märkligt om det vore jag. De har slitit halvt ihjäl sig med renoveringen och är inte färdiga heller, så det blir nog ett drygt jobb i morgon och det ska inte precis bli varmare. Snacka om att vi kommer elda för kråkorna, tur det inte drabbar min elräkning.

OM någon undrar över värmesituationen här hemma, kan jag meddela att här är hela 17 grader inne och så gosigt så. Men jag har ju snabeldraksmotionerat och hållit mig varm. Föresten passar jag på att frosta av frysen när maten kan stå ute, men det smälter lite väl långsamt i frysen trots skålar med hett vatten.

Kött och sallad blir det i kväll OM någon undrar det.

3 kommentarer:

  1. Klart vi undrar ;)
    Själv åt jag hemmagjord pizza som jag hittade i frysen =) Nyttigt? nej, motionerat i dag? nej...Hej beach 2010:)

    SvaraRadera
  2. Uj uj uj Hur hamnade Pizza i frysen, låter farligt, och hemmagjord var hon också

    SvaraRadera
  3. Tänkte mig inte för;) Min var gjord av deg med allahanda rester och ost på =) Den som bor hos Susanne vill jag inte gärna äta på...

    SvaraRadera