söndag 10 januari 2010

Nån där uppe måste ha missat mig...

Ibland gör man om sångtexter i ren självbevaresledrift. Jag blir sällan riktigt deppad men nu är det nära ska jag säga. Förbannade jävla kyla!!!!!!!!!!!!!!!! Allt går åt helvete. I morse trodde jag det hade vänt för det var nämligen hela 16 grader och elpatronen gick på två faser. Tror någon det höll i sig? Självklart inte, när dagens kraxrep var slut och mat intagits på restaurang (att laga mat i mitt kyliga hus är inte till att tänka på) och jag kom hem, så var pannan iskall. Proppen hade gått så klart. Det var en jäkla tur att kamrat R inte bara släppte av mig och en ännu större tur att han elektriska kunskaper. Han gjorde händigt om proppen så att den går på 16 A istället för 10 och nu förhoppningsvis håller. Peppar, peppar. Luftvärmepumpen har frusit ihop därute och hyresvärld K har lovat att ringa efter reparatör i morgon, han har till och med skottat en gång till pumpen om reparatören har lågskor. Jag försöker tänka på alla snälla människor runt omkring mig, märker ni det?

Nu efter 4 timmar iklädd tjocka kläder med morgonrock ovanpå, sittandes bredvis extra elementet, börjar de vanliga elementen bli lite varma. När propparna gjordes om var elen givitevis tvungen att stängas av, vilket innebar att bredbandet la av. Det går nu inte att se på TV eller komma ut på nätet via vanliga modemet. Efter ett tags surande och testande av olika lösningar som inte funkade kom jag på att jag fick ett mobilt bredband då telefonerna inhandlades. Himlen vare lovad, jag kommer nu ut på nätet och kan åtminstone surfa och blogga.

Pizza verkar i alla fall haft en trevlig dag eftersom hon förlustat sig med lämplig hane i Småland i dag. Där var det varmt och skönt -2, vilket låter som näst intill shortsväder för en frusen närkebo.

Repet gick bra och var roligt förstås. Jag måste nu också lära mig att tala östgötska vilket inte är helt lätt men det ska väl gå. RH har också skrivit klart sina sketcher och dom blir nog riktigt roliga. Man får försöka tänka positivt, men det är lite svårt nu, det känner jag tydligt. Hoppas, hoppas mina skolbarn är små änglar i morgon, för det behöver jag.

1 kommentar:

  1. Jag tänker på dig i ditt kalla hus. Om det nu hjälper vet jag inte... Mest hjälper det nog om reparatören kommer fort som sjutton och fixar din ihopfrusna pump. En liten tumme extra för att dina elever är som änglar i dag =)

    SvaraRadera