onsdag 6 januari 2010

Flyttmotion

Det blev dagens variant kan man säga. För någon timmes hundpromenad har inte den här dagen heller bjudit på. Pizza fick tillbringa denna kyliga dag hos bästa hunduppfödaren C så hon slapp sitta i en iskall bil medan vi bar möbler och kartonger. Syster A hade anlitat en hel hög medhjälpare så det gick relativt fort att tömma huset. De har dock ett digert jobb framför sig eftersom massor av renovering kvarstår och uppackning förstås. Vi packade upp köksprylarna medan vi var kvar. Garaget är sprängfyllt med saker så gräsklipparen fick (får?) vänta utanför. Jag hade givetvis bilen full med saker hem, suck. Men lite grand har jag avlämnat hos kamrat Å som skänker till bättre behövande i Estland. En kartong står kvar i bilen och ska förhoppningsvis hitta till Navet.

Dagen har också bjudit på kalla hus. Med öppna dörrar så blir ett hus snart utkylt när det är -18 ute. Syrrans erbjöd alltså inte mycket till värme och här var det inte precis bättre när jag kom hem. En termostat krånglade så ett element var dessutom iskallt. Nu är det åtgärdat och luftvärmepumpen ger lite varmluft (det är kanske något varmare ute) så det är lite mer än 15 grader här inne, vilket det var förut. Kamin, som sagt, det är mitt mål och min högsta önskan just nu. Nja eller nästan i alla fall.

I morgon börjar vardagen igen. Jobbet klockan 8.00 det blir en pärs. På kvällen ska Kraxarna fika vid 18.00 hoppas jag inte somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar