söndag 3 januari 2010

Ibland undrar man...

... vad man håller på med. Den här dagen har mest varit en slöhetsdag ända till det skulle bli skridskoåkning vid 17. Fri åkning i Moabhallen utan klubba! Frk T och Frk L hade båda fått nya skridskor i julklapp som skulle invigas. Konståkningsvarianter med taggar, att jämföra med de tidigare barnvarianterna. Undertecknad har inte åkt skridskor sedan 1979 då jag gick i åttan och jag hade verkligen inte tänkt börja nu. Men hur det var så stod vi där kamrat R och jag och hejade på ungarna som tränade som tusan och då blev jag liksom lite sugen på att prova. Frk T:s skridskor är lite stora åt henne och därmed precis lagom åt mig, så när hon behövde gå på toa snörade jag på mig eländena. Jösses, det var precis så svårt som jag fasade för! Bambi på hal is, jag vågade knappt släppa sargen. Max fem minuter hade jag dem på mig och ändå fick jag ont i fötterna. Misstänker att de pappor som var där med sina telningar i alla fall fick något kul att prata om när de kom hem. Nåja jag gillar ju att glädja andra så vad gör väl det, ni andra får hålla tillgodo med detta foto. Tyvärr alla FB-vänner så blev det hela inte förevigat på film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar