lördag 16 januari 2010

Härlig kväll!

Musikal i Lekeberg stod på kvällens agenda. Vi var inbjudna att se det hela från läktaren och då ingår tyvärr ingen mat, men den såg mycket god ut ovanifrån. Vi hade gjort räkbaguetter som vi hade med oss, liksom dricka och godis till barnen. Frk T var dock inte nöjd med kosthållningen utan glodde besviken ner på gästernas godsaker och riktade ett besviket; "Men mamma, kunde du inte ha betalat så vi hade fått det där goda". Jag upplyste damen om att det dels var fullt och dels gick det inte att kräla som en ål nere vid dukade bord eller äta chips och choklad, så det så.

Musikalen handlar om en teaterresa till Stockholm och är definitivt värd att se. Det är faktiskt det bästa jag sett av Lekebergarna! Sen är det kul att de ger sig på nya områden hela tiden. I den här har de vävt in en 20-tals musikal i musikalen. Skitsvåra sånger som de klarar jättebra. Några av dem är brillianta och några mer normala men alla sjunger med stor känsla. Nu vet jag att de tränat friskt med Tangotanten flera gånger och det har definitivt gett resultat.

Jag och flera Kraxare med mig blev faktiskt sugna på att ge oss på något nytt i framtiden. Nu ska vi förstås först göra en fantastisk krogshow med fantastisk mat på Rosendal. Vi är i full gång och repar och i morgon ska vi träffa vår nya orkester. Det ska bli så spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar