tisdag 26 januari 2010

En dag tillgodo...

Frk T var i går kväll full med utslag runt nacke och hals som kliade ohyggligt. Hon kunde inte sova men somnade till slut i ren utmattning. I morse stegade jag upp tidigt, gick ut på hundpromenad före 06 och satte på kaffe och väckte barnet. Givetvis var de rackarns utslagen kvar och hon ville inte gå till skolan. Övertalningskampanj och skolsysterlockelse funkade inte alls så det fick bli en hemmadag. Efter samtal med sjukvårdsrådgivningen (man kommer dit när man ringer vårdcentralen nu, hur man ska komma till en läkare lyckades jag inte ta reda på) fick jag inse att ingen ville kolla på hennes utslag. Fick rådet att ge henne en allergitablett eftersom utslagen kunde vara allt från allergi till virus. Det hjälpte faktiskt och klådan la sig och även utslagen minskade. Nu ikväll var de tillbaka lite grand men hon får en ny tablett i morgon och så blir det skola. Ungen var nämligen oförskämt pigg hela dagen och tog till och med en skidtur på eftermiddagen.

När man är hemma och vabbar så borde det naturliga vara att man drabbas av enorm energi och städar eller så men... tja jag plockade in tvätt och fixade en del. Diskade också faktiskt men sedan blev jag sömnig och tog en liten tupplur. Vaknade av att jag drömde att alla min tänder rasade ut, de liksom förvandlades till grus och bara rasade ur käften. Fy, vilken mardröm! Tror det beror på all sallad jag trycker i mig, en del fastnar i och mellan tänderna och ibland känns det faktiskt som att de ska gå sönder och ramla ur.

Kvällen har bestått av marknadsföringsmöte med Kraxkompaniet. Vi har planerat annonseringen, press, radioreklam, Kumlanytt och en massa annat. Affischerna måste upp först och en del är redan uppe. Det var extra kul eftersom så många faktiskt kunde och också kom på mötet idag. Bådar gott inför framtiden. Jag blir så glad när många tillsammans gör ett bra jobb, det blir så mycket roligare då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar