söndag 24 januari 2010

Tonåring eller

Alltså jag har alldeles helt bestämt för mig att jag fyllde 45 sist det begav sig men i morse !! började jag tvivla. Hur i helsike kan man sova till kvart i tolv? Jo, om man är sjuk eller om man har lagt sig vid femtiden kanske men i går la jag mig vid tolv ungefär. Hu skrämmande är vad det är. Jag kanske har börjat vandra bakåt i seniliteten och blivit tonåring vad gäller sovvanor.

På grund av denna fadäs blev dagen alltför kort och mycket lite hanns med. En maskin tvätt blev av nödvändighet upphängd och en långpromenad med Pizza i solskenet fick tiden räcka till. Fåren blev noggrant matade eftersom jag fått detta som uppgift denna helg och sedan var det bara att kasta sig in i duschen. Klockan 17.15 kom kamrat I med Saaben för färd mot storstan och Clarion hotel som inte är detsamma som Frälsis Cityhotel, men det vet kamrat I nu. Kamrat L är lite invalid och skuttade fram på kryckor och även det gick bra denna kväll även om hon inte kunde anta alla inviter hon fick (en del kan inte ens antas med friska ben). Kamrat M mötte upp liksom broder T (han får heta så trots att han är I:s bror) och ytterligare tre kraxare. Nio personer var vi som käkade mat och lyssnade på blues. Blues Stompers imponerade liksom övriga band. Det sista sjöng blues på svenska (och engelska) och var supercoola. En mycket trevlig kväll lider nu mot sitt slut. I morgon väntar musikrep med krax och det ska bli hur kul som helst.

1 kommentar:

  1. Det är väl inget fel på att sova länge om man får och kan. Det är ju det skönaste som finns.

    SvaraRadera