söndag 8 november 2009

Trött

Oj det tog på krafterna, detta att bara åka iväg och göra något hela dagen. Det kan också bero på att jag satt uppe till tre i natt med det förbaskade pusslet. Inte för att just jag repat något i dag men jag har varit där i fyra timmar. Nu känner jag mig som en zombie.

Vi började med mötet om att vi måste ha nya musiker eftersom våra inte anser sig ha tiden denna gång. Vår önskan är att ha musiker som vill vara med på samma villkor som vi i ensemblen och som känner för Krax på samma sätt som vi. Kanske inte i första hand musiker som har massor av andra spelningar som konkurrerar om tiden men vi får se hur det blir. Jag är tryggt förvisad om att våra nya medlemmar L och U som har mycket kontakter i den här världen löser detta på ett bra sätt. Vi har redan ett band som är sugna och vi får väl se vart det hamnar.

Jag och alla med mig kommer dock att sakna vårt band grymt mycket. Dom har varit med oss från start och hjälpt oss enormt mycket. De spelar fantastiskt bra och vi sjunger naturligtvis som gudar, de flesta av oss i alla fall *asg*. De är också experter på att spela ikapp aktörer som sjunger för fort, byta tonart blixtsnabbt eller när vi näst intill slåss om vilken tonart eller vilket tempo vi ska ha, helt enkelt lotsa oss rätt. De har gjort störtsköna versioner av olika låtar. Vad en liten gumma kan gno i sambatappning eller Det gör ont i tangotakt för att ta ett par exempel, ingenting har varit omöjligt eller för svårt och jag är rädd att vi blivit grymt bortskämda. Vi har med andra ord höga krav och det tror jag man ska ha.

Vi kommer också sakna deras råa skämt och galna upptåg. Just när jag skriver detta vet jag inte riktigt hur vi ska överleva utan dom. Fast vi måste ju och vi har faktiskt rätt gott om tid för en gång skull. Sorgligt är det i alla fall. Men problem är till för att lösas. Jag har bara inte riktigt fått tillbaka orken ännu men den brukar komma när det brinner i baken.

Ni är välkomna tillbaka om ni ångrar er, det vill jag ni ska veta. Och tänk på hur mycket ni kommer sakna oss, gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar