onsdag 11 november 2009

Gud

Och Gud sade; det där med hudfärg, hm, alltså jag ville ju bara att det skulle finnas lite fina olika färger och så blir det värsta bråket om det. Hur skön kommentar är inte det? Sådana bara ploppar ut ur tv:n när man sitter vid datorn samtidigt som Frk T kollar på någon barnkanal. Susanne Reuter spelar Gud i ett program och går runt och kör "omstarter", ni vet så där som studentspexen brukar vara upplagda eller forumteater om man vill vara lite mer seriös. Ett störtskönt program är det i alla fall.

Frk T hade en seriös fråga i samband med att det började, eller fråga och fråga? "Mamma visst är väl Gud en tjej"? Hm, tänkte jag och svarade jovisst så är det nog. "Varför säger R att det är en kille då och du säger att det är en tjej". Till saken hör att jag för att reta upp kamrat R hade tagit till Gardells gudsbild att Gud är en stor, fet, svart, lesbisk kvinna i någon diskussion i helgen. Det hela var ett skämt som märkligt nog satt fast i dotterns skalle. Något senare vid ett FB-inlägg kom jag givetvis på att jag skulle svarat. "Nja, Gud är nog en karl så mycket knäppt som händer i den här världen". Till saken hör, att jag i princip (bara i mina allra svartaste stunder möjligen) inte har så värst mycket gudstro alls egentligen. Finns det en sådan föredrar jag att tro att Gud är det goda inuti varje människa och i så fall får min variant vara en kvinna med vilken sexuell läggning som helst.

Nä nu börjar det bli djupt värre och klockan är över tio. God Natt gott folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar