tisdag 3 november 2009

Klättrar snart på väggarna!

Börjar bli riktigt trött på sjukdom nu. Tror jag skulle må mycket bättre om jag kom i gång och jobbade än när man går här hemma. Nu är det inte mycket att göra åt saken eftersom Frk T ligger här med hög feber och snorar. Stackars liten, hoppas det går snabbt över.

Gårdagen var inte särskilt rolig, dels blev Frk T sjuk som sagt dels hände en annan riktigt tråkig sak som jag inte vill släppa ut i offentligheten ännu. Så mycket kan jag säga att det kommer att förändra en hel del för ganska många, dessutom kräver det en massa jobb och det känns grymt sorglig (obs ingen har dött eller något sådant). Nåja man kan inte alltid få det som man vill (det ska Gudarna veta som min mamma skulle sagt om hon levt) det är bara att försöka få ut något gott av det.

För att tänka på roligare saker så ringde min pappa och berättade att allt var klart med huset han håller på att köpa. Det ligger bara en mil från Örebro men nära till sjön där han vill ha båten. Det låter betydligt bättre än den friggebod han bor i nu efter att han sålt huset till syrran. Sommarstället han bor vid nu ligger nästan ända vid Arboga. Det har känts sådär att ha farsan så långt bort, vi träffas alldeles för sällan som det är nu och det skulle inte blivit bättre om han skulle bo permanent i stugan. Dessutom är han inte purung längre och att då sätta igång att bygga ytterligare ett litet hus och ett garage är väl stora projekt. Jag har inte sett det han nu köpt men enligt syrran ska det vara betydligt större och mer färdigt. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar