lördag 28 november 2009

Märkeskläder - Nej tack

I dag har jag gjort mitt första besök på Factory Outlet i Vingåker. Det såg bra ut då vi kom in, en del fina kläder i början (det var väl något märke som hade lite snyggt) men det räckte att titta på prislapparna. Jag trodde stället skulle vara lite billigt. Men, men det är möjligt att det är billigt med en t-shirt för 400 om det står en liten lapp med ett tjusigt namn på, vad vet jag. Jag vägrar i alla fall betala så mycket. En annan sak som slog mig är att många märkeskläder är ruskigt och då menar jag RUSKIGT fula. Fy för den lede för massa fladdrande ärmar och rosetter på bröstet, urk. Det som var snyggt och hade bra priser var skinnjackorna, hade jag haft ett par tusen över hade jag slagit till på fin brun sak. Efter idogt letade hittade jag lite barnkläder som inte var hutlöst dyra. Av Polarn & Pyret fanns några fina saker till bra pris liksom Puma och något mer. Det blev några julklappar till släktens barn och till Frk T förstås men inte ett dugg till mig själv.

Nu ska jag efter en hundpromenad i kolmörkret hoppa in i duschen för att därefter bege mig till Kraxlokalen (lägenheten menar jag för er som tycker jag uttrycker mig konstigt). Där ska vi äta kex, ost, pepperkakor och mögelost och ...en massa gott. Samtidigt som vi pratar och har trevligt ska vi heja allt vi orkar på Micke. Micke Norsten är vår gamla trummis som i kväll är med i Dansbandskampen. Han spelar i Sannex som faktiskt lät riktigt bra (dansbandsmusik faller mig inte alltid i smaken om jag inte ska dansa förstås) när jag lyssnade på ett klipp på FB. Vi saknar Micke i Krax för han är en rasande trevlig och flirtig typ som passade så bra in i vårt gäng förutom att han spelar trummor jäkligt bra. http://sannex.nu är deras hemsida om ni vill kolla in dom. Ha en trevlig lördagskväll gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar