torsdag 26 november 2009

Önskar jag haft kameran..

..med mig i klassrummet i dag. Jag kunde tagit före- och efterbilder på placet. Innan såg det ut som en jättelik fängelsecell (eller snarare som man tänker sig en sådan). Vita kala väggar, inga gardiner och lysrör i taket. Mysigt värre kan man säga. I går när jag var kvar på jobbet innan vår lilla adventsfest så tog jag mig i kragen och satte upp ungarnas teckningar. Nu har de en förkärlek för blyerts och färglägger bara då jag hotar med att de inte når målen i bild annars *ler elakt jag kan vara en hemsk fröken* och det hjälpte inte upp färglösheten så värt mycket.

Jag beklagade mig för fritids över min gardinlöshet och de förbarmade sig så klart. Underbara fritids! I dag hade de plockat fram jättefina gardiner i rött vilket är min favoritfärg alla kategorier. Det är inte julgardiner direkt eftersom de går mer åt vinrött men det blev jättefint och mysigt. Kollegan A och jag slog våra kloka huvuden ihop och fick även till gardinstänger. Efter lite bändande så fick vi av dom i rätt längd och vi är ganska glada för att de inte syns uppe vid taket.

Ungarna sken som små solstrålar när de kom tillbaka från idrotten. Som grädde på moset hade jag även försett mig med granrisgirlanger (falska så klart) som jag klädde in tavlan man sätter teckningar på och dessutom hittade jag en krans. Efter att de gått hem i dag så fick jag fatt i en adventsljusstake, ja en sådan som är för levande ljus alltså, och en tomte så nu kan december och julen komma. Och, i morgon ska mina små solstrålar ha klassfest och jag slipper skämmas inför de föräldrar som ordnar kalaset. Det känns fint!

Nu gäller det att hitta Sagan om Sune på biblan och inhandla en ljuständare så jag slipper tändstickor i skolan. Hm de vill förstås ha en kalender också med ett paket för varje dag typ.... det får väl bli helgens fundering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar