måndag 2 november 2009

Höstrusk och mer sjukdom

I morse ringde telefonen vid sextiden. Vad f-n hann jag tänka, jag har ju fixat allt med jobbet, tills jag insåg att det var Frk T:s pappa. Hennes tur såklart. Fick hem en trött lite ledsen dam med huvudvärk och feber. Hon sov som klubbad i dryga fyra timmar från hon kom hem. Fortfarande är hon mycket lugn vilket tyder på att hon är rätt dålig. Själv känner jag mig sådär, ingen feber men ändå inte bra, huvudet snurrar också. Fy så trist detta är.

Lite glädjande är att mina elever skött förmiddagen med vikarie bra och jag knackar i bordet och hoppas att eftermiddagen och morgondagen också går bra. Vi har pratat om hur man är när det kommer vikarie och det kanske har gjort lite verkan. Ni som alla gått i skolan kanske minns hur det var när det kom vikarier? Testing, testing! Nu är kollegan M som är där inte helt okänd för dom men inte så känd heller.

Sen kommer trista mail med problemsaker och jag orkar inte riktigt just nu. Fy nu vill jag att den här dagen ska bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar