söndag 1 november 2009

Är eländet slut på ett tag nu?

Jag menar fotbollserien, den högsta vad den nu heter. Jag vet att en massa polare kollat och en del firar att AIK (jo jag vet faktiskt vad de största lagen heter) vann och andra sörjer att Blåvitt förlorade. Jag ger blanka f-n i vilket. Till saken; jag betalar gärna skatt. Den får gå till vård, skola, omsorg, vägbyggen, polis, brandkår, kultur, miljön m.m. m.m. och även till idrott (främst ungdomsidrott). MEN jag vill inte och då menar jag VERKLIGEN INTE att mina surt ihopslitna skattemedel ska gå till dessa högriskmatcher. Det är för bövelen inte klokt att:
  • Folk inte kan gå på fotboll (om man nu gillar sporten) med sina barn - för farligt.
  • Folk i stan där dylik match spelas håller sig inne ett antal timmar före och efter match - för farligt att gå ut.
  • Affärsidkare bävar och fasar för hur många skyltfönster som är trasiga nästa dag - säkrast att stänga och skynda hem innan de kommer.
  • Extrapersonal tas in för att plocka bort alla lösa gatstenar och annat kastbart innan match - de kommer nämligen att användas till annat än att bygga gator med.
  • Man tar in alla tänkbara poliser man kan uppbringa liksom hästar, hundar, sköldar, hjälmar och annat försvarsmaterial - ungefär som om vi skulle ha inbördeskrig eller om norrmännen fick för sig att attackera oss.
  • De som kommer tvåa inte vågar gå in på planen och ta emot sina silvermedaljer eftersom vinnarnas supportrar fyller hela planen och de vill av någon anledning inte fira snällt.

Ja ni får tycka vad ni vill men jag fattar inte. Om fotboll en gång var roligt, jag kan ha förståelse för att många tycker så, så har det fullständigt mist sin charm. Massor av människor spelar fotboll och älskar denna sport. Att det ska vara så förbannat svårt att ta sig till och från en match och sen titta när andra spelar utan att slåss och leva fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar