fredag 13 november 2009

Äntligen fredag!

Men det är en spookie fredag, den trettonde. Det enda oturliga som hänt var att jag glömde mina nycklar till jobbet hemma. Ops, nu höll jag på att glömma en sak. Vi hade en liten kille i trean som cyklade omkull på väg till skolan så jag fick plocka fram mina gamla undersköterskekunskaper och hjälpa kollegan M med omläggning. Hoppas det inte fastnat alltför mycket i såret på grabben för vi lyckades inte ta oss in i skolsköterskans bästa skåp där salvkompresser och annat bra fanns. Det var bara att hålla tillgodo med lite vanliga kompresser, alsolsprit och plåster. En tålig och duktig unge var det i alla fall.

Första veckan efter svinis är nu avklarad och det känns gött! Kan inte påstå att jag känner mig helt pigg, jag är fortfarande lite snorig och hostar då och då men jag känner mig i alla fall inte sjuk. Sex utvecklingssamtal har det blivit denna vecka och jag betar av dom allt eftersom.

Helgen ska ägnas åt revyskrivande, lite städning och rep. Ska också kontakta några musiker för att testa och lyssna. Det är också viktigt att man trivs med varandra så vi får väl börja med att träffa tänkbara kandidater. Det känns ändå som att vi börjat repa i god tid denna gång och det känns fint att hinna en hel del repetitioner före jul. Lite reklam börjar bli färdig och K-G gör som vanligt ett gott jobb trots datakrasch i veckan.

Nu väntar jag på att kycklingkebab ska anlända då matlagningslusten inte precis infunnit sig. Soffan och Idol blir det ikväll. Egentligen skulle jag velat gå och se f.d Kraxtjejen Sofie som i kväll ger sin föreställning Ett frö, en knopp, en blomma i Betaniakyrkan i Åbytorp men jag känner mig inte i så pass bra form att jag orkar iväg någonstans. Jag vill inte heller lämna Pizza ensam mera denna vecka så det får bli soffan som sagt. Jag är övertygad om att Sofie gör det jättebra. Det lär vara en stark historia om en ung människas sökande efter sig själv. Har ni inget för er börjar det klockan 20.00.

Ett annat evenemang man borde ta sig an är KulturNatta som pågår just nu i Örebro. Man kan gå på dans, teater och konserter på massor av scener. Flera goda vänner deltar i olika uppträdanden och jag önskar er alla lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar