lördag 7 november 2009

Produktion i sista minuen

Nu har jag skrivit tre sketcher. Vi repar i morgon och det är ju bra om vi har en del att börja med. Regissörskan I har givetvis skrivit en del hon också. Vi ska börja med vårt krismöte förstås, men jag återkommer om det när jag har resultaten. Det känns i alla fall bra att äntligen få repa. Hostan har mig i ett järngrepp och det känns t.o.m. som att jag får ont i halsen av den. Åtminstone hoppas jag det är därför halsen gör lite ont. Jag får nämligen nästan aldrig ont i halsen och jag vill ta mig tusan inte bli sjuk igen.

Sketcherna då, ja det kan jag inte berätta så mycket om, men en handlar om fyra tjejer i en bar som diskuterar, ja vad tror ni? Män, såklart. En annan handlar om två bönders tankar och konversation, eller snarare brist på konversation kan man kanske säga. En tredje ger våra berömda reportrar möjlighet att återkomma. De har slutat på NA och övergått till Kumlanytt vars berömda filmare också får vara med på ett hörn. Reportrarna extraknäcker lite också, i Åsbro, typ. Det hela slutar med K-G:s sång om en märklig familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar