fredag 27 november 2009

Fredag!

Det är riktigt skönt faktiskt, för denna vecka har varit körig. Det har märkts inte minst på min sömnförmåga som blev sådär, speciellt i början på veckan. Några måsten återstår, om en knapp timma behöver jag titta in till mina elevers klassfest. Jag måste naturligtvis inte, men de vill så gärna att jag kommer. Märkligt, på min tid ville man inte se sina lärare på fritiden och definitivt inte när man skulle dansa och flirta med killar, men tiderna förändras eller också är det, det att de går i fyran och så långt tillbaka minns jag väl inte.

Jörgen och Rickard spelar på hotellet ikväll och jag brukar alltid gå när de spelar offentligt men nu vete tusan. Dels känner jag inte att orken finns och Pizza vill nog inte vara ensam mer i dag. Dels är det lite trist om man inte är ett gäng, när bara kamrat R och jag går ut har vi sällan särskilt roligt. Risken är med andra ord stor att det blir Idol som vanligt.

För övrigt är Frk T nu äntligen vaccinerad, det tog 30 minuter allt som allt. Heder åt Kumlas vårdcentraler som bestämde sig för att vika denna dag för skolbarnen, äntligen ett vettigt beslut. Nu kan man förstås fundera över om Frk T skulle vaccinerats eftersom vi haft baconsjukan, men man är ju inte helt säker eftersom inga prover togs. Jag är allergisk mot ägg och hoppas därför jag haft svinis och därmed är immun.

Men, dom säger (och det bekräftades av sköterskan) att de som blir sjuka av vaccinet, får feber och så, är de som skulle blivit sjuka av influensan (fått den eller blivit exra dåliga). Så logiken säger mig; att får Frk T inga symptom är hon immun mot flunsan och då borde hon inte behöva dos 2, med andra ord. Sköterkan höll med mig om det men vågade inte lova att det var rätt tänkt. Hon ansåg att jag ställde sååå svåra frågor. Men, även hon höll med om att våra symptom stämde exakt med svinis. Men beslutet om dos 2 blir väl mitt eget kan jag tro. Ni som nu reagerar kan jag meddela att barn ska två doser eftersom de bara får en halv per gång. Vuxna som inte är i riskgrupp klarar sig med en dos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar