onsdag 31 augusti 2011

Kom i form till Jul...

Så heter en grupp min bloggkompis Björn i Uppsala startat på fejjan och till den har jag anslutit mig. Så i morgon börjar allvaret. Jag ska komma i form till Jul så jag då kan gluffsa i mig obegränsat med godsaker utan att skämmas....sen får man väl börja om i januari, men, man hinner inte bli lika fet över julen som över sommaren och det blir bra till nästa års bikinisäsong ;).

Jag ska nu i kväll eller i morgon beroende på när Björn stänger gruppen redovisa mina mål; önskad viktnedgång, minskning i cm runt midjan (även om jag vill ha bort mest på låren förstås) och motionsmängd. Jag ska också utse ett straff till mig själv om jag misslyckas. Hm förslaget är att skänka pengar till något valfritt välgörande ändamål, frågan är till vilket? Ett alternativ vore kanske skampåle på torget men egentligen räcker straffet att inte vara smalare nästa gång en scen ska beträdas. Inget sex förrän minst fem kg är borta kanske? Fast det är ju för lätt det blir väl så ändå.... det borde kanske snarare vara en sorts belöning med omvänd status då ;)). Nåja jag får fundera på diverse cancerfonder, miljöorganisationer eller människorättsorganisationer, något ska väl passa. Lite synd är det väl om jag bara ska skänka något dit om jag misslyckas.... risken är kanske att de skickar mig chipspåsar på posten förstås.

Lite redovisning här blir det säkert också. Svårast blir inte att minska i vikt, jag vet precis hur jag ska göra med det, för det har jag gjort förut. Jojo är mitt andranamn. Svårast blir att prioritera motionerandet och DET är något jag verkligen behöver ta tag i. Jag skjuter jämt upp det. Det blir stavgång ibland men det kan gå veckor emellan.... men nu jäklar, nu kommer en massa Uppsalabor och även nästgårdare som hängt på att håna mig med spott och spe om jag inte motionerar, bara så ni vet det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar