lördag 27 augusti 2011

En het magisk kväll!

Tack kära publik! Tack för alla skratt och applåder! Tack för att ni inte svimmade i värmen! Hm ölen tog slut så vi fick fixa en akututryckning innan systemet stängde i Marieberg... ett gott problem kan man säga. Tack du som ryckte ut åt oss... inser att jag inte ens han se vem du var.

En bra kväll kan man säga!

Alla skötte sig utmärkt, publiken gjorde att vi gav järnet och det blev en kanonföreställning vilket känns himla bra när vi haft ett så långt uppehåll. Ett tag tänkte jag att det kanske hade varit bättre att köra två föreställningar med mindre publik när det plötsligt blev tropisk värme i vår lilla landsända. Sturepalatset är fantastiskt på många vis men det blir varmt. Det blev nog så varmt i mars/april men då var det ändå rätt kyligt ute. Nu var det tropisk värme.... tja ni kan ju tänka er. Vi öppnade allt som gick att öppna och publiken drack.... även vatten. När jag i pausen frågade en kvinna följande:
"Ska ni inte gå ut och ta lite luft?"
Svarade hon följande:
"Åh får man det?"
Hahahaha man undrar ju vad folk tänker då. Nåja hon blev så glad över att bli utsläppt, måntro hon inte var från Kumla, utan tänkte att här blir man alltid inlåst........ tja jag vet, uselt men det passade ju ändå kan man väl säga.

I morgon ska vi äta kräftor och festa lite, det kan helt klart bli kul. Kanske tar vi en tur runt torget också...i raggarbilen ;) fast den kan vara lite trögstartad.

Nu får vi ta farväl av Visor & Klavertramp och det känns lite sorgligt för jag gillar verkligen denna föreställning. I kväll blev styrelsemötet i bostadsrättsföreingen Mistluren fullkomligt galet och Stefans kullerbytta försatte nog en och annan i chock. Jag är glad att jag inte bröt ihop totalt efter att jag klappat till honom. Det gjorde vi båda däremot i Bovieran, till publikens jubel ska tilläggas, fanken, jag vet inte hur han snurrade till det men vansinnigt blev det. Att Ulrika sprang in på samban, halvvägs upp i trappan som hon var, när Non Stop började spela, var nog inget publiken märkte men vi hade en adrenalinnivå på topp. Vi har haft kul, väldigt kul och nu är det dags att skriva och tänka nytt. Kanske något helt annat innan vi tar tag i en revy igen? Vi får se.

Ett stort tack till alla som medverkat på något vis. I kväll ska inte minst våra ungar ha tack för de har jobbat som små skinn och hjälpt till överallt där det behövts. Jag stoppade dock lilla Frk L från att sälja whiskey, där tyckte jag som tillståndshavare att gränsen för en unge på snart 11 var passerad ;) men det är inget fel på hjälpsamheten. Ska se om jag är nog nere i varv för att sova nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar