måndag 15 augusti 2011

Snart slut...

...på sommarlovet. Lovets sista skälvande dagar tar slut snabbare än man anar. Denna dag har till exempel försvunnit i ett nafs. Frk T skulle absolut ha en blå tröja till musikalen som har premiär på Sparbanksbörsen i Fjugesta på lördag klockan 19. Två föreställningar till går på söndagen 14 och 18.

Så det var bara att köra henne och en Frk A till Marieberg där jag försåg henne med två hundralappar och ett par tjugor till en BLÅ TRÖJA  och mat. När de små liven sen ringer och vill bli hämtade så gör mamma precis det och då vill barnet ha ytterligare 20 spänn till lera vilket hon får efter mycket om och men. Då denna inhandlas tänker sig den ömma modern att kolla in den blå tröjan och får då se ett ROSA LINNE! Den ömma modern förvandlas till en varulv och tvingar de förskräckta barnen in i butiken igen för att återlämna den rosa skapelsen i inköpt butik och som en blixt bege sig in i en annan butik för att köpa en BLÅ jäkla tröja. Gah!!!! Jag kan bli galen liksom! Frk T försökte matt intala mig att den rosa skulle funka på teatern men jag vidhöll att hela syftet med besöket var att köpa en blå tröja och då skulle fan i mig den vara blå. Nu är den det...och vit...randig, men blå, blå, blå också. Billigare än den rosa historien blev den också och de överblivna pengarna behöll jag, för leran om inte annat.

Måste tillstå efter att humöret förbättrats att jag har en konstnärlig dotter för hon har gjort en ruskigt fin sak av leran. Ungen kan göra t ex rosor och varenda detalj är prefekt. Rita kan hon också. Det får nog bli nåt konstnärligt för henne i framtiden... tror hon just nu är inne på konditor i alla fall tårtskapelser.

Kvällen har tillbringats i Fjugesta såklart. Frk T har repat och jag har hälsat på Pizza och Inger. vi tog en regnig promenad och sedan fick jag hemmagjord äpplekräm och mackor, gott.

Jag har också hunnit med en hel del Sturepalatsjobb i dag och lite bröllopsbestyr på kvällskvisten. Kraxkompaniet är i dagens tidning, dock inte i nätbilagan. Men K-G har såklart scannat in artikeln www.kraxkompaniet.se kan ni gå in på för att se och läsa om ni inte har tidningen. Bra för då slapp jag fota den ur tidningen gissar att det blivit sådär.

I morgon ska jag njuta av ledigheten.....och städa tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar