torsdag 18 augusti 2011

Bröllop!

Så var det äntligen dags för Larssons första gifte och inte det andra trots Dagmar Ebesens filmtitel. Skum mening men Kristina förstår precis. I går sa hon ja klart och tydligt till sin Brian och blev Fru Jensen. Hon gifte sig med en Fantomenavkomma, det var det inte många som visste innan Sissela och Dagmar språkat klart om den saken. Det händer nämligen ibland att Fantomen lämnar djungeln och kryper ner mellan lakan som en vanlig man.....

Naturligtvis hade vi kraxar hittat på lite underhållning till detta bröllop vi nästan allihop befann oss på i går en alldeles ovanlig onsdagskväll i augusti. Det hela startade klockan 19 med en jättefin vigsel i Rosendals vackra trädgård. "Prällen" var kanon, lättsam och trevlig under själva vigseln och definitivt när han sedan, på festen, tog fram guran och rev av en Elvislåt =). Erica sjöng finare än hon någonsin gjort tror jag. Kent och Elisabeth likaså. Mycket bra musikval måste jag säga.

Efter vigseln åt vi bröllopstårta och drack kaffe. Nåja de flesta gjorde det, jag själv lärde mig sist jag drack denna dryck på kvällen och jag ville inte vara vaken till fem på morgonen en gång till, så jag såg till att jag fick en Fanta. Nåja innan tårtan så kom alltså Sissela, Dagmar och Fantomen på lite besök och tuggade en stund till brudparets glädje. Hur mycket resten av gästerna förstod av Dagmars filmtitlar, Fantomens kvinnor och citat vete tusan men det brydde vi oss inte om. Efter tårtkalaset blev det underhållning av alla möjliga slag. Mest sång och musik och en hel del av det hela bar kraxstämpel. Men vi fick också höra en underbar dansk sång där vi faktiskt fick sjunga med.

Framåt kvällen fick vi testa nåt nytt och tydligen så har Ernst snott idén i sitt program i kväll. vi gick ner till sjön och satte eld på jättelika kockmössor i tunn papp som då det blev varma nog steg till väders. När man släppte i väg sin "kockmössa" skulle man önska sig något och jag visste precis vad jag skulle önska mig. det var nog nåt helt annat än vad många tror, går det i uppfyllelse ska jag tala om det här det lovar jag. Jag undrar verkligen vad grannarna runt Skiren trodde när dessa skapelser svägade över himlavalvet i går kväll? Undrar om någon ringde och rapporterade in att de sett UFON, vart man nu ringer och rapporterar det? Vackert blev det i alla fall.

 Ringväxling, kan vara bökigt på en bruten arm men den som älskar kan!
 Tårtan!
 Dagmar
 Brinnande kockmössa
 UFON
Den rockande prästen!
Sen fick vi äntligen mat, jättegoda pajer som Barbro gjort. Det var tur för jag kände mig på svältgränsen och det var bara min goda uppfostran som hindrade mig från att trängas i kön. Ett glas vin och ett glas päronkonjak var det som intogs i dryckesväg förutom Fantan då. Det var tur i morse för det var ingen enkel match att ta sig upp och ändå hade jag fått lite sovmorgon av chefen. Kvart över nio tog jag mig till jobbet i dag.
Nu ska jag sova i kapp lite och glädjas åt att Tordyveln flyger i skymningen äntligen ska bli film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar