söndag 14 augusti 2011

En av sommarens bästa dagar!

Precis när man tror att hösten ska ta en i sitt järngrepp så händer det. En underbar sommardag infaller. En då solen strålar från en klarblå himmel. En då jag mönstrade på Beata vid halvtolv på förmiddagen tillsammans med Tre Gringos. En dag då Kapten Ekström med säker hand styrde mot Vinön medan vi sjöng alla sjömanssånger vi kom på. Att se Sju sorters Mördare ytterligare en gång i strålande solsken var helt ok speciellt som jag fick åka i Beata tillbaka också och slapp bilfärjan. Då styrde vi runt hela Vinön, tog en avstickare till Katrineholmskrogen för att spana in värstingbåtarna. För att sedan återvända först klockan 20.30. En hel underbar dag på sjön har varit grymt avkopplande. Trevligt sällskap har jag också haft och många av livets outgrundligheter har avhandlats. Tack snälla ni för att jag fick följa med!

 Två glada Gringosar Stefan och Kent
 Den tredje Gringosen Thomas
och så jag då ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar