tisdag 30 augusti 2011

Skogen förändras

I dag på sen eftermiddag fick jag för mig att plocka svamp. Sagt och gjort bara att svisha förbi mina säkra ställen som inte alls är höstställen utan sommarställen. Några få gulingar hittades men knappast värt att värma stekpannan för. Då tog jag en tur upp i min skog för att kolla om stället som fanns för tre år sen kommit tillbaka. Det hade det inte. Men jag fick några andra "kompisar" älgflugor nämligen. De är mycket förtjusta i min hårbotten och jag har hittills, med ordentligt våld, dödat tre stycken. De gör mig rastlös och irriterad. Det är helt enkelt svårt att sitta still och koncentrera mig på House. Jag som egentligen älskar tisdagskvällar, mest för att jag på onsdagar får sova liiite längre och dessutom har min teaterdag. Min frist som gör att jag orkar resten av veckan. Tror faktiskt jag ska ta ett pyttelitet glas av nya rödvinet och sjunka ner i soffan och glömma bort ägflugorna...aj fan nu var det en som bet mig igen. JAG ÄR INGEN ÄLG, JAG LOVAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar