onsdag 24 augusti 2011

Hiss(mar)drömmar....

I går när jag la mig hade jag lite mardrömmar om hissen... Den krånglade nämligen i går, igen och det gör den varje gång vi ska ha förställning. I går gick inte dörren upp i källaren hur vi än bar oss åt, den åkte snällt åt alla håll, vi petade inte på dörren och ändå....morrrr. Men i natt vaknade jag till och en tanke slog mig. Golvet! Det var fan i mig säkert golvet som tog emot och mycket riktigt, det så kallade döda materialet i golvet laminat som trots "dödheten" gärna rör på sig och sväller sommartid hade givetvis lyft sig några millimeter. När man tryckte ner golvet så voila; dörren gick upp. Ja kära nån man kan verkligen skapa sig sömnproblem.

Dagen har varit smetfull av jobb. Möte med ELVA, sen möte med vår nya fantastiska barndansledare, handling till föreställningen, möte med Ylvert och städning av palatset som nu är skinande rent och med bord och stolar på plats. Fler biljetter säljs också trevligt nog, hm det slutar väl med att vi får sätta dit lördagsförseställningen igen, haha, ett angenämt problem i så fall (och kanske inte så troligt). Men en fullsmetad föreställning som blir kanon ska det ändå bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar