lördag 6 augusti 2011

Dålig lukt...

Hm i flera dagar har Frk T och jag svurit över den taskiga odören i bilen. Ingen av oss kunde begripa varför det luktade död råtta eller nåt ännu värre.......

I dag bestämde vi oss i sista stund för att åka till Vinön för att se Sju sorters Mördare härja runt. Vi tog efter att snabbt stressat oss klara den illaluktande bilen till Bittan för att där byta till hennes, med fungerande AC. Vinöfärjan tog sin lilla tid men vädret blev finare och soligare än vi väntat oss och under själva teatern var det gassande hett. Nästan som Spanien och där satt jag utan solskyddsfaktor! Nåja jag och Frk T är ju välgrundade och Bittan behöver bränna på inför sin stundande resa. Pjäsen var mycket bra, hon är duktig Elin som skrivit och regisserat. Bäst förutom Alfred Grönkvist var helt klart Gunilla Pettersson. Hon hade en roll som klippt och skuren för henne och hennes minspel gick inte av för hackor. Så bra! Så har ni missat att se familjeteater i sommar ska ni absolut ta er en tur till Vinön och se denna pjäs. Trist nog glömde jag kameran hemma men jag hoppas att kamrat R som sköter ljudet passar på att fota. Annars kanske jag får göra ett besök till ;)).

Väl hemma insåg både Frk T och jag att vi behövde genomsöka bilen och så skedde. Då säger plötsligt ungen; "du, det kanske är Olivias hamburgare som luktar". Alltså jag höll på att dö när jag insåg vad hon menade. När vi åkte till Göteborg/Ytterby alltså före Spanien, alltså för dryga två veckor sen så hade Olivia som åkte med oss, med sig det hon inte orkade av sin hamburgare ut i bilen. Jag hade inte ens noterat saken utan trodde att det i ICA-påsen i baksätet låg två tomma muggar från Max..... hamburgaren hade jag helt missat eller förträngt snarare. Inte konstigt alls att det luktade i bilen!!! Vädret här hemma har ju inte heller varit av det kyligare slaget så det hade nog växt rätt friskt. Jag kollade inte efter kan jag säga. Ghau...så äckligt. Nåja doften i bilen är genast klart förbättrad.

Kanske jag ska bli lite ordentligare....möjligtvis. I dag har jag dessutom glömt frukosten framme så när jag klockan 17.30 på eftermiddagen insåg detta var det bara att kasta ost, smör och kalkonskivor och åka och inhandla nytt. Tja förvirrad är bara förnamnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar